środa, 12 lutego 2014

Zupa gulaszowa z pieczoną papryką

Po ciężkim dniu wracam do domu i chwilę potem wychodzę ponownie nakarmić kaczki nad Wartą, ostatkami samodzielnie wypieczonego chleba. Po powrocie jest mi tak zimno, że mróz czuję aż w kościach. Wstawiam na gorący palnik garnek pełen zupy gulaszowej i siadam w fotelu przytulając mojego rudego kota, jedyny dźwięk, który słyszę, to mruczenie. Z kuchni wydobywa się zapach, który trudno obrać w słowa. Nadal jest mi zimno, na dworze wieje porywisty wiatr, ale ja już jestem w środku. Idę do kuchni, za mną zgrabnie podąża mój puszysty kot, nalewam do miski odrobinę pysznej rozgrzewającej zupy, która przepięknie pachnie pieczoną papryką. Dla takach chwil lubię wracać zmarznięta :)


Składniki:
  • 0,5 kg mięsa wołowego
  • 0,5 kg mięsa wieprzowego
  • 3 czerwone papryki
  • 4-5 ziemniaków
  • 400g pieczarek
  • 4 ogórki kiszone
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • oliwa o smażenia
Przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, 2 łyżki słodkiej papryki, łyżeczka gałki muszkatołowej, majeranek, sól i pieprz.


Wykonanie:
  • Mięso pokrój w kawałki 2 na 2 cm i podsmaż na oliwie z każdej strony, najlepiej partiami.
  • Przełóż mięso do dużego garnka i zalej 2 litrami wody, dodaj liście laurowe, ziele angielskie i pokrojone w kostkę ziemniaki.
  • Paprykę piecz tak długo, aż zmięknie i jej skóra pomarszczy się, następnie zawiń ją w folie aluminiową, para która się pod nią wytworzy ułatwi później obieranie papryki.
  • W rondelku podsmaż czosnek i cebule z pieczarkami, potem wrzuć do garnka.
  • Paprykę obierz i pokrój w kostkę, to samo zrób z ogórkiem kiszonym tyle ze ogórka pokrój w cienkie talarki.
  • Połącz wszystkie składniki i dopraw zupę.
  • Całość gotuj około godziny, ważne żeby ziemniaki były rozgotowane, skrobia która się z nich wydostanie zagęści zupę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz