sobota, 26 października 2013

Ptysie z mięsem

W poprzednim poście podawałam przepis na ciasto ptysiowe. Z racji tego, że do tego ciasta nie dodaje się ani soli ani cukru, można je uniwersalnie stosować również do dań słonych. Zrobiłam ich więcej bo aż 20, czyli podwójna porcja :) dlatego przygotowałam wersję dla mięsożerców. Z czystym sumieniem polecam wam tą przekąskę. Jak miałam jakieś 5 lat moja Babcia często organizowała imprezy rodzinne i stąd też pamiętam ten przepis. Razem z  kuzynostwem uwielbialiśmy ptysie Babci bo można było je swobodnie wziąć w rękę i bawić się dalej w pokoju obok :)



Składniki na farsz:

  • 500g mięsa mielonego
  • 3 pomidory suszone z oliwy (niekoniecznie)
  • 5 ząbków czosnku
  • papryka słodka mielona
  • majeranek
  • sól, pieprz
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżka oliwy 

  • 200g pieczarek
  • 1 łyżka masła

  • ser żółty


Wykonanie:
  • Mięso podsmaż na oliwie z czosnkiem i pomidorami, dodaj przyprawy.
  • Do studzonego mięsa wbij jajko i wymieszaj z mąką.
  • Na osobnej patelni podsmaż pieczarki.
  • Nakładaj farsz do połówek ptysiów i na wierzch dodaj pieczarki, ser i opcjonalnie plasterek pomidora, bądź czerwonej papryki.



1 komentarz:

  1. Przyznam szczerze, że nigdy nie próbowałam ptysia w "na słono"-bardzo fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń