niedziela, 10 listopada 2013

Klasyczna Zupa Szparagowa

Uwielbiam wszelkiego rodzaju zupy krem, ale moją osobistą królową jest szparagowa. Delikatna, śmietankowa po prostu przepyszna! :)  Niestety skończył się już sezon na szparagi, dlatego w mojej zupie szparagi ze słoika, dostępne są w całości lub przetarte. Do wykonania tej zupy można również użyć zielonych szparagów, ja użyłam tych białych, moim zdaniem bardziej szlachetnych.



 Składniki:
  • pęczek białych szparagów bądź słoik przecieru
  • 1 litr wywaru z warzyw
  • 1 szklanka śmietanki 30%
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mąki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • liście świeżej szałwii
  • sól, pieprz
  • ser Camembert


Wykonanie:
  •  Jeśli używasz szparagów z pęczka, to w wywarze z warzyw ugotuj je a następnie zmiksuj blenderem.
  • W miseczce wymieszaj śmietankę z mąką i żółtkami jaj, dodaj odrobinę gorącego wywaru, aby śmietana się nie zważyła podczas wlewania jej do gorącej zupy.
  • Dodaj dwa zmiażdżone ząbki czosnku i sok z cytryny, dopraw solą oraz pieprzem i wsyp zioła według uznania.
  • Podawaj z serem Camembert i grzankami.
Smacznego!







Tym razem w mojej kuchni gościła również Dominika Kuroś - Fotograf.
A oto złapany przez Nią na "gorącym podglądaniu", mój mały, kuchenny, ciekawski PODGLĄDACZ :)
GARFIELD, który zdecydowanie jest od zmywania! oprócz tej umiejętności potrafi jeszcze zbić solniczkę od kompletu.






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz