piątek, 4 października 2013

Wegańska sałatka z tofu

Niesamowicie pachnąca sałatka, robiłam ją pierwszy raz i mnie osobiście smakowała. Jedynym minusem jest fakt, że ciężko kupić tofu. Nie mogłam go niestety znaleźć w żadnym większym supermarkecie w Poznaniu. Na szczęście wracając z uczelni przechodzę obok sklepu z wegetariańską żywnością. Prawie skakałam z radości, że udało mi się znaleźć TOFU :D Polowałam na nie od tygodnia, aż w końcu jest! Ale spokojnie, widziałam kiedyś TOFU w zwykłych sklepach spożywczych.





Składniki:
  • 2 świeże zielone ogórki ze skórką
  • 1 cebulka
  • kiełki warzyw na patelnie ( całe opakowanie)
  • 200g tofu (ser sojowy)
  • 1 jajko lub woda z maką
  • mąka


  • Sos:3 łyżki płynnego oleju kokosowego, łyżka octu ryżowego,posiekany ząbek czosnku, sezam, sól, pieprz, łyżeczka cukru.


Olej kokosowy w temperaturze poniżej 21°C jest ciałem stałym, powyżej tej temperatury zmienia swoją konsystencje na płynną. Ja swój olej kokosowy trzymam w lodówce, dlatego miseczkę w której przygotowałam sos, włożyłam do gorącej wody.



Wykonanie:
  • Przygotuj sos łącząc wszystkie wyżej wymienione składniki.
  • Umyj ogórki i pokrój w cieniutkie paseczki.
  • Cebulę obierz i pokrój w piórka.
  • Kiełki warzyw podsmaż na maśle, przez około 5 minut.
  • Zalej ogórka, cebulę i kiełki sosem i odstaw na 20 minut.
  • W tym czasie pokrój tofu w kostki i obtocz w jajku/wodzie i mące a następnie smaż na maśle, aż się zarumienią.
  • Wymieszaj tofu z warzywami i dopraw jeżeli to konieczne.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz