niedziela, 13 października 2013

Cogumelos recheados

Przepis ten częściowo zaczerpnęłam z książki kucharskiej Pawła Lorocha " Kuchnia portugalska". Przyznam się szczerze, że pierwszy raz robiłam nadziewane pieczarki wg tego przepisu i byłam bardzo pozytywnie zaskoczona. Na początku myślałam, że połączenie tylu tłustych składników będzie trochę mdłe, ale okazało się całkiem ok!, ponieważ cały tłuszcz wypłynął. Z czystym sumieniem polecam te nadziewane pieczarki :)



Składniki:
  • 500g pieczarek
  • 1cebula
  • 1 łyżka masła
  • 1 puszka tuńczyka (kawałki w oleju)
  • pół pęczka zielonej pietruszki
  • 100ml majonezu
  • 3 łyżki bułki tartej
  • pieprz słodka papryka mielona
  • sól
  • 100g sera mozarella
Wykonanie:
Cebule obierz i posiekaj drobno.
Na patelni rozgrzej masło, dorzuć cebulę i duś do zeszklenia.
Otwórz puszkę tuńczyka i odsącz z oleju, pomieszaj widelcem tuńczyka z cebulą w misce ( nie na patelni). Posiekaj drobno pietruszkę i dodaj do masy.
Dosyp bułkę tartą i daj majonez oraz przyprawy, całość dobrze wymieszaj.
Pieczarkom wykręć trzonki i posiekaj je drobno a następnie dodaj do farszu tuńczykowego.
Wszystkie kapelusze pieczarek napełnij farszem i ułóż na posmarowanej masłem blaszce.
Udekoruj pieczarki serem i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180°, aż się zarumienią (około 25min).












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz