środa, 11 września 2013

Zupa szczawiowa z jajkiem po wiedeńsku i słonecznikiem

Tradycyjna polska zupa o lekko kwaśnym smaku :) Robię tą zupę ostatnio dosyć często, przypomina mi moją Babcię. Moja mama nie gotowała zupy szczawiowej, zawsze jadłam ją u Babci razem z Dziadkiem przy stole w kuchni :) Dziadek jeździł poza miasto motorem i przywoził świeży szczaw, w tamtych czasach łatwiej było znaleźć czystą łąkę.




Składniki: ( na 6 porcji)
  • 1,5 litra rosołu
  • 300g szczawiu
  • 3 ziemniaki
  • 100ml śmietany 18%
  • 2 łyżki mąki
  • 6 jaj
  • ocet
  • sól
  • pieprz
  • natka pietruszki
  • słonecznik (mój wymysł)


Wykonanie:
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę, ugotować do miękkości w wywarze z kurczaka. Dodać szczaw i gotować 10-15 minut a następnie zmiksować całość. W miseczce rozmieszać śmietanę z mąką i dodać ostrożnie do zupy. Podawać z jajkiem po wiedeńsku, prażonym na suchej patelni słonecznikiem oraz natką pietruszki. Do jajka po wiedeńsku, czyli w koszulce jak kto woli potrzebny jest garnek z wrząca wodą i octem (nie żałować octu), jajko należy wbić wcześniej do małej miseczki. Do wody nie dodawać soli bo będzie katastrofa! Trzeba zamieszać wodę tak aby powstał na środku wirek, w który wlewa się jajko i gotować je około 3-4 minuty, po czym wyciągnąć i włożyć do miski z zimna wodą.
Powodzenia z tym jajem :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz