wtorek, 10 września 2013

Grecka Zupa Cytrynowa

No i oto jest... w końcu, zupa cytrynowa! Na przepis ten z niecierpliwością czekała moja przyjaciółka, która niedawno wyszła za mąż i stoi aktualnie przed faktem gotowania pierwszych obiadów, dla swojego świeżo upieczonego męża. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie tą zupą karmić również swoje dzieci :D Właśnie ona i jeszcze jeden mój znajomy z Białorusi, który przypadkiem załapał się na końcówkę tej oto zupy, nie wierzyli, że można robić zupę z cytryny. Nie wiem skąd to zdziwienie, przecież sok z cytryny dodawany jest do wielu potraw np. do słynnego  sosu beszamelowego, sosu do słynnej niedzielnej potrawki z kurczaka. Zrobiłam test i zapytałam kilku mężczyzn jaką zupę lubią najbardziej :) podsumowanie było proste, większość z tych zup była kwaśna, rzadziej ostra w czołówce znalazła się ogórkowa, żurek, flaki, barszcz, szczawiowa i gulaszowa. Mam nadzieję, że grecka zupa cytrynowa stanie się w Polsce bardziej popularna i wkrótce znajdzie się na liście najlepszych zup! Dodam, że pierwszy raz jadłam tą zupę jakieś 15 lat temu u mojej Cioci, doskonale zapamiętałam ten miły dzień i tą właśnie zupę :)




Składniki: (na 6 porcji)
  • 1,5 litra wywaru z kurczaka i włoszczyzny (takiego prawdziwego domowego rosołu)
  • 0,5 szklanki ryżu albo drobnego makaronu 
  • 1 cytryna
  • 3-4 jajka
  • kurczak z rosołu (rozdrobniony)
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • 0,5 łyżeczki cukru

Wykonanie:
Do małego garnuszka wlać wywar z kurczaka i ugotować w nim makaron/ryż. Do miseczki wycisnąć sok z jednej cytryny, wyciągnąć pestki, dodać całe jajka i roztrzepać dokładnie. Aby jajko się nie ścięło dolać do niego trochę ciepłego wywaru i wymieszać a dopiero potem wlać całość do garnka (jajko zagęści zupę), na koniec doprawić sola i pieprzem. Nie gotować dalej i nie doprowadzać już zupy do wrzenia, podawać z kawałkami kurczaka i natką pietruszki.




3 komentarze:

  1. jak dla mnie rewelacja. Nie jestem przekonany do nowych smaków, ale ta zupa mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa była bardzo dobra, polecam)

    OdpowiedzUsuń
  3. warta polecenia!!!!

    OdpowiedzUsuń