niedziela, 22 lutego 2015

Ciasteczka owsiane z bakaliami

Zamiast kupować ciastka owsiane w sklepie, wolę zrobić je sama. Nie straciłam za dużo czasu a przy tym dobrze się bawiłam :) Ciastka ze sklepu mają zazwyczaj mało orzechów, słonecznika itp. a w moich jest naprawdę na bogato jeśli chodzi o bakalie.  Do osłodzenia ciastek użyłam pyszny miód rzepakowy od znajomego pszczelarza, cukier trzcinowy muscovado o lekko słonym smaku, banany oraz sporą ilość żurawiny. Dzięki temu, że nie dodałam mąki, ciastka są solidnie zbite i nie pokruszą mi się w torbie. Upiekłam je akurat w niedzielę, ponieważ mam zamiar nosić je ze sobą jako drugie śniadanie.




Składniki suche:
  • 2 szklanki płatków owsianych w całości
  • 2 szklanki płatków owsianych drobno zmielonych
  • 2 szklanki słonecznika łuskanego
  • 2 szklanki posiekanych orzechów włoskich/laskowych
  • 1 szklanka suszonej żurawiny
  • 1 szklanka posiekanych migdałów
  • 0,5 wiórków kokosowych
  • 0,5 szklanki sezamu
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego muscovado (lub zwykły)
  • 1 plaska łyżeczka sody

Składniki mokre:
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • 2 banany
  • 1 szklanka miodu

Wykonanie:
  • Masło utarłam na jednolitą masę, następnie dodałam jajka, miód i rozgniecione widelcem banany.
  • Najlepiej użyć miękkiego masła, ale moje akurat wyciągnęłam z lodówki i było twarde, dlatego utarłam je na dużych oczkach tarki. Taki mój szybki sposób na zmiękczenie masła :)
  • Całe orzechy i migdały są raczej za duże do tych ciastek, dlatego proponuję posiekać je na mniejsze kawałki, według uznania.
  • Wszystkie suche składniki połączyłam ze sobą w dużej misce i wlałam składniki mokre. 
  • Urobiłam masę i odstawiłam na 20 minut żeby płatki spęczniały.
  • Na blaszkę położyłam papier do pieczenia, nastawiłam piekarnik na 180°C
  • Uformowałam kulki z masy i ułożyłam w równych odstępach na blaszkę.
  • Piekłam, aż się zbrązowiały, czyli około 15-20 minut

Pierwsze pieczenie lepiej mieć na oku, aby dostosować długość pieczenia do piekarnika i wielkości ciastek. Przyznam się, że o moich pierwszych ciastkach na chwilę zapomniałam i były już trochę spalone :) Niestety nawet lekko spalone ciastka owsiane nie smakują już tak wyśmienicie :)







3 komentarze: